پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227466
واکنش وزير بهداشت به اظهارنظر مسئولان درباره گورخواب ها
تاریخ انتشار : 1395/10/14 17:09:59
نمایش : 1135
وزير بهداشت اظهار داشت: بايد بگويم اين افراد بالاخره ايراني هستند و از کجا معلوم که به خاطر سوءتدبير ما به اين روز نيفتاده باشند. انصاف نيست که سهم خود را از اين موضوع کم کنيم؛ واقعاً يک حکومت نمي‌تواند اين افراد را سامان دهد که هر وزارتخانه تقصير را به گردن ديگري بيندازد اگر اين موضوع را از روز اول دست مردم داده بوديم حل شده بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدحسن هاشمي وزير بهداشت در نشست مشترک معاونين امور اجتماعي و قائم‌مقامان رؤساي علوم پزشکي، گفت: امروزه مردم به اهميت پيشگيري پي بردند، سواد و تحصيلات مردم نسبت به گذشته بالا رفت، خدمات برق و آب به مناطق مختلف ارائه شد، چهره روستاها تغيير کرد و رفاه اجتماعي گسترش يافت و تعدادي از روستاييان به شهرها مهاجرت کردند که همه موارد به گسترش پيشگيري در کشور کمک کرد و آمار مرگ و مير کاهش يافت.

وي افزود: امروز مردم براي دريافت خدمات درماني مشکل دارند چون موفق عمل نکرده‌ايم. رفتار دولت بسيار مهم است، دولت نبايد در وضع قوانين اجازه واردات روغن نامطلوب را دهد، و نبايد اجازه مصرف شيرين نامرغوب داده شود و در عوض دولت بايد مشوق مردم در امر ورزش، افزايش تحرک و کم‌خوري باشد و به راستي، درستي و امانتداري امر کند زيرا دين ما هم به اين موضوعات سفارش کرده است.

هاشمي در کنار نقش دولت به اهميت نقش مردم اشاره کرد و گفت: مردم از بخشنامه و تلويزيون اگر غيردولتي باشد حرف‌شنوي بيشتري دارند اما اگر دولتي باشد حرف شنوي ندارند.

وي افزود: معاونت اجتماعي را ايجاد کرديم که از اين ابزار استفاده کنيم. در بحث رفاه اجتماعي که بهداشت در صدر آن است بد عمل کرديم. هفته گذشته بعد از مطرح شدن موضوع گورخواب‌ها گفتند اينها معتاد متجاهر هستند اما بايد بگويم اين افراد بالاخره ايراني هستند و از کجا معلوم که به خاطر سوءتدبير ما به اين روز نيفتاده باشند. انصاف نيست که سهم خود را از اين موضوع کم کنيم؛ واقعاً يک حکومت نمي‌تواند اين افراد را سامان دهد که هر وزارتخانه تقصير را به گردن ديگري بيندازد اگر اين موضوع را از روز اول دست مردم داده بوديم حل شده بود. 

وزير بهداشت گفت: خاطرم است که بعد از انقلاب اين بحث بين بزرگان کشور مطرح بود که کار به دولت يا مردم واگذار شود، کار را به دست مردم نمي‌دهيم زيرا مي‌‌ترسيم کسي که به ميدان مي‌آيد گروهي درست کنند و در تصميمات سياسي اثرگذار باشد. 

وي افزود: متأسفانه وضعيت رفاه اجتماعي در کشور ما مناسب نيست در بعضي کشورها کل رفاه اجتماعي همه در يک مجموعه است اما در ايران بخش بهداشت چند پاره است و ما بايد خدمتي ارائه دهيم که پول آن در جاي ديگري است.

هاشمي گفت: من راه چاره‌اي مي‌دانم که فرافکني نکنيم و زمينه حضور مردم را بيشتر نماييم که به همت شما معاونين اجتماعي اين کار در حال انجام است. 

وزير بهداشت افزود: نقش زنان را نبايد در کارهاي خير و اجتماعي ناديده گرفت و اگر زنان در جنگ و انقلاب همکاري نمي‌کردند شايد انقلاب به وقوع نمي‌پيوست و جنگ کنترل نمي‌شد. 

وي اضافه کرد: خيرين بايد مورد احترام واقع شوند تا تعداد آنها بيشتر شود. نقش معاونين اجتماعي بسيار مهم است، شما در دانشگاه بسيار مي‌توانيد کمک‌کننده و منشأ آرامش و قوت قلب براي مسئولين دانشگاه باشيد. يکي از مهمترين کارهايي که بايد در حوزه سلامت انجام شود توسعه همين بخش است. اين عرصه بسيار ارزشمند است. 

وزير بهداشت اضافه کرد: کار شما يک کار دلي است و جنس آن از جنس کار هلال‌احمر و کميته امداد است. اگر مي‌خواهيم در اين کشور سالم زندگي کنيم بايد دائم راجع به مسائل اخلاقي صحبت کنيم زيرا تمامي دين درس اخلاق و ايمان است. جمهوري اسلامي با اخلاق مي‌ماند و پيامبر اسلام (ص) نيز گفت من به خاطر اخلاق مبعوث شدم.

هاشمي اضافه کرد: به حاشيه‌ها توجه نکنيد، حرف‌هايي که باعث نااميدي مي‌شود را ناديده بگيريد. دستور دين ما اين است که بايد همه حرف‌ها را شنيد و از حرف خوب بهره برد. متأسفانه در کشور ما بسيار سياست‌زده هستيم مثلاً همين مسأله گورخواب‌ها هم سياسي شد اما جنس کار شما نقطه مقابل اين امر است. عمر خدمت کوتاه است و بايد از هر لحظه آن استفاده نمود.


منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html